Starter van het kwartaal
Wat een verassing was dat toen de Rabobank ons belde om aan te geven dat we genomineerd waren als starter van het kwartaal. Ben jij benieuwd hoe wij hier eigenlijk terecht zijn gekomen?
Gesprek Rabobank
Toen wij een kleine lening aanvroegen bij de Rabobank waren wij er niet vanuit gegaan dat we de lening zouden krijgen. Een bank financiert niet voor kleine bedrijven was ons verteld… Maar we vonden toch dat we het minimaal moesten proberen, anders zouden we op een andere manier aan de financiële middelen moeten komen om onze praktijk op te zetten. Dus met ons ondernemingsplan in de hand en een map met informatie gingen wij het gesprek in met de Rabobank. Een gezellig gesprek waarin wij uitleg konden geven over wat wij willen met onze praktijk en hoe wij onze praktijk eruit willen laten zien. Tot onze grote vreugde was de Rabobank heel erg enthousiast over onze ondernemingsplannen en wilde ze ons de lening verstrekken. Bij het tekenen van de papieren voor de lening en het openen van de rekening, vertelde onze contactpersoon dat ze ons aangedragen had als starter van het kwartaal. Een initiatief van de Rabobank wat sinds begin dit jaar bestaat en waar startende ondernemers zich voor op kunnen geven om uiteindelijk een PR-boost voor de onderneming te winnen.
Omdat we eigenlijk al heel erg blij waren met de verstrekking van de lening, hebben wij ons verder niet meer verdiept in het verhaal van starter van het kwartaal. Tot het moment dat we op 16 oktober door de Rabobank gebeld werden om ons uit te nodigen om een pitch te geven over onze onderneming. Twee totaal niet zakenvrouwen die en pitch moeten gaan geven, waarbij ze niet eens weten wat een pitch inhoudt of wat daar belangrijk bij is. Weten wij veel waar het over moet gaan (ergotherapie, onze praktijk, opening van onze praktijk, hoe start je een praktijk op??) en met maar 1 week de tijd moesten we toch snel aan de slag gaan.
Pitch voor starter van het kwartaal
Na een aantal brainstormsessies hebben we uiteindelijk een presentatie gemaakt en deze keer op keer weer aangepast om binnen de 5-10 minuten te blijven en toch de belangrijkste dingen te benoemen. Maar we wilde in de presentatie ook graag ons karakter door laten schemeren en laten zien wie wij als ondernemers zijn en hoe we zo gegroeid zijn. We hebben in de opstartfase elkaar vaak trots aangekeken en gedacht dit is echt een champagnemoment. Helaas hebben we een enkele keer werkelijk champagne gedronken, maar toch zijn we trots op de stappen die wij gezet hebben. Aan de hand van onze champagnemomenten hebben wij tijdens de pitch verteld op welke stappen wij trots zijn.
Op 24 oktober was het zo ver en mochten wij onze pitch geven. Met 3 ondernemingen waren wij door de selectie heen gekomen en mochten wij ons bedrijf promoten. Pas tijdens de presentaties kwamen wij erachter wat een eer het eigenlijk was dat wij hiervoor waren uitgenodigd. Van de +/- 100 starters zijn er 3 ondernemingen uitgekozen en wij waren daar één onderneming van! De 3 ondernemingen waren totaal verschillend, en daardoor ook niet te vergelijken met elkaar. Bij alle 3 de ondernemingen werd duidelijk verteld welke deze onderneming de Langstraat sterker maakt. Dat is dan ook de reden waarom alle 3 de ondernemingen de titel starter van het kwartaal mochten voeren.
Stroomversnelling
Na deze ochtend kwamen we in een stroomversnelling terecht. Zelf zo snel mogelijk een bericht plaatsen op facebook en LinkedIn. Een bericht op de facebookpagina van de Rabobank, een bericht op Waalwijk nieuws, een bericht in de Waalwijker, een interview voor het blad Dichterbij, een telefoontje om een afspraak te maken om te brainstormen over een pr-film en natuurlijk de vele leuke reacties van iedereen die onze berichten gelezen of gedeeld hadden. Het gaat allemaal zo snel dat we niet eens tijd hebben om te beseffen hoe mooi het eigenlijk is en hoeveel het ons nu al oplevert. We hopen dat we over een tijdje een bericht kunnen schrijven met een terugblik op wat deze prijs voor betekend heeft, en hoe het ons geholpen heeft om Samen Sterk Ergotherapie meer bekendheid te geven!